Veelgestelde Vragen

Hoe stuur ik een artikel terug?
Wat is de leverstatus van mijn bestelling?
Wat te doen bij transsportschade?
Hoe krijg ik meer informatie over een product?
Kan ik mijn bestelling naderhand wijzigen?
Persoonlijk met ons spreken:
+31 204 990 283

ALGEMENE VRAGEN

Waarom bij AmbienteDirect kopen?

Als designpionieren op het gebied van de e-commerce bieden wij niet alleen een groot assortiment artikelen en merken, maar beschikken we vooral ook over jarenlange ervaring en know how. Meer dan 400.000 tevreden klanten onderstrepen dit. Wij versturen dagelijks exclusieve producten aan designliefhebbers in heel veel Europese landen. Om onze klanten steeds het beste aanbod te kunnen bieden werken we voortdurend aan ons en bieden we onze service ook in vele verschillende talen aan.

Onze servicebelofte is gericht op professionaliteit, competentie en individualiteit. Een persoonlijk advies vinden we net zo belangrijk als een snelle, ongecompliceerde levering van onze producten. Daarom maken wij gebruik van een ultramodern magazijn ten zuiden van Hannover, dat op ongeveer 50.000 vierkante meter plaats biedt aan tienduizenden designerstukken. Niet in de laatste plaats hechten we waarde aan veiligheid en gegevensbescherming bij AmbienteDirect. Onze online shop is voorzien van de modernste veiligheidsstandaards om het inkopen voor u niet alleen comfortabel, maar ook zo veilig mogelijk te maken. 

Kan ik me bij AmbienteDirect uitgebreid laten adviseren?

We verkopen niet alleen hoogwaardig design sinds 1998 via onze online shop, maar bieden u ook, indien gewenst, gekwalificeerd advies.
Onze vakkundige medewerkers ondersteunen u graag telefonisch, per e-mail of via videochat. Belt u ons op +49 89 200 600 0 of stuurt u een e-mail aan info@ambientedirect.com - ons team staat u ter beschikking.

Ik kan een bepaald artikel niet in de online shop vinden. Wat kan ik doen?

Neemt u ook in dit geval gerust contact met ons op. We kunnen alle artikelen van de op onze website opgenomen fabrikanten voor u bezorgen en vervullen graag uw bijzondere wens. 

Hoe krijg ik meer informatie over een product?

Mocht de informatie bij de productbeschrijving niet genoeg voor u zijn, vult u dan ons contactformulier in en wij stellen u de gewenste informatie ter beschikking. 

Kan ik een cadeaubon kopen?

Geeft u individuele stijl cadeau met een cadeaubon van AmbienteDirect. In de online shop kunt u tussen 50 euro, 100 euro en 200 euro waardebonnen kiezen. U ontvangt nadat u de cadeaubon online heeft gekocht een edele cadeaubon ter waarde van het door u gekozen bedrag door ons per post thuis gestuurd. Mocht u haast hebben of een individueel bedrag wensen kunt u de code ook telefonisch op ­­­­+49 89 200 600 0 of per e-mail aanvragen en spontaan designvreugde cadeau doen.
De cadeaubon heeft een eenmalige code die online op www.ambientedirect.com na het uitzoeken van het gewenste artikel ingevuld kan worden bij de winkelwagen en op deze wijze ingewisseld kan worden. Zo kan de gelukkige zelf zijn of haar persoonlijke wens vervullen – zonder beperking voor wat betreft de tijd.  

Hoe leg ik een account aan?

Klikt u in het bovenste menu op onze website „Uw account“ aan en vervolgens de link „nieuwe klant?“ om op de registratiepagina te komen. Vult u alle verplichte gegevens naar waarheid in.
Bij het „Wachtwoord“ adviseren wij u voor uw eigen veiligheid een lengte van minstens 6 tekens en het gebruik van zowel hoofdletters als kleine letters en cijfers. Noteert u uw wachtwoord en uw opgegeven e-mailadres op een veilige plaats, aangezien u deze gegevens voor toekomstige logins nodig heeft. Na succesvolle registratie ontvangt u een e-mail met uw toegangsgegevens.

Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?

In uw account kunt u via „Mijn profiel“ uw naam, e-mailadres en uw wachtwoord wijzigen. Om uw rekening- of leveradres te veranderen klikt u de betreffende button aan. Na het invullen van de gegevens klikt u „opslaan“ aan om uw wijzigingen op te slaan.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Mocht u geen gebruik meer willen maken van uw account, kunt u uw account door ons laten deactiveren. Vult u hiervoor het contactformulier in en wij zorgen zo snel mogelijk voor de deactivering.

Welke voordelen biedt de newsletter en hoe kan ik me ervoor aanmelden?

Met onze newsletter ontvangt u regelmatig designnieuws, actuele trends, seizoenspecials en exclusieve aanbiedingen direct in uw e-mailinbox. Ervaart u alles over de nieuwste designtrends en laat u zich inspireren!
U kunt zich op de startpagina rechtsonder via „Newsletter aanmelden“ registreren. Mocht u reeds een account hebben kunt u zich ook daar voor de newsletter aanmelden. U vindt hiervoor de mogelijkheid op de overzichtspagina nadat u zich in uw account heeft aangemeld.

Hoe kan ik me van de newsletter afmelden?

Maakt u in dit geval gebruik van de „unsubscribe“ link direct in de newsletter. U kunt ons als alternatief natuurlijk ook een bericht sturen.

LET OP:
Markeert u onze e-mails in uw inbox niet als spam, aangezien u anders ook geen andere e-mails, zoals bijvoorbeeld bestelbevestigingen, meer van ons kunt ontvangen.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

U vindt onze algemene voorwaarden hier.

Worden mijn klantgegevens veilig doorgegeven en waar kan ik informatie over de gegevensbescherming vinden?

Het veilige doorgeven van uw klantengegevens wordt door het gebruik van SSL gegarandeerd. Uw persoonlijke gegevens worden hierdoor versleuteld en kunnen alleen door ons worden opgeroepen. Onze volledige gegevensbescherming kunt u hier vinden.

VERZENDING & LEVERING

Volgens de online shop was mijn gewenste product op voorraad. Waarom krijg ik dan een deellevering resp. moet ik op mijn product wachten?

De informatie „op voorraad“ laat zien dat we tenminste 1 stuk van het gewenste product op voorraad hebben. Het betekent echter niet altijd dat we het totaal aantal van het door u gewenste product op voorraad hebben. We verzoeken u begrip te hebben voor het feit dat we altijd slechts een beperkt aantal per artikel op voorraad hebben en bij de bestelling van meerdere artikelen van een product bij de fabrikant moeten nabestellen. De levertijd wordt verlengd in dit geval totdat de ontbrekende artikelen bij ons binnen zijn gekomen.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Bij AmbienteDirect kunt u probleemloos de verzendkosten tijdens uw bestelling in de gaten houden. In een aantal landen leveren wij vanaf een vastgesteld bedrag zonder verzendkosten. U kunt de verzendkosten in uw winkelwagen zien. Mocht u meerdere verschillende producten willen bestellen worden de verzendkosten voor de totale bestelling in de winkelwagen getoond.

Wanneer ontvang ik mijn producten als ik artikelen met verschillende levertijden bestel?

De levertijd voor ieder afzonderlijk artikel kunt u op de productdetailpagina zien. Worden er meerdere artikelen met verschillende levertijden besteld, dan worden ze in één levering samengevat, voor zover de levertijd dan nog te verantwoorden valt. Is dit niet het geval, dan worden artikelen die reeds beschikbaar zijn op onze kosten vooraf toegestuurd.

ACTUELE BESTELLINGEN

U heeft twee ordernummers voor een bestelling ontvangen?

Beide ordernummers zijn geldig en horen bij uw bestelling. U ontvangt eerst een bestelbevestiging via onze online shop en dan een orderbevestiging van ons voorraadbeersysteem. Mocht u vragen over uw bestelling hebben kunt u een van deze twee nummers aangeven.

Waarom krijg ik geen e-mails (orderbevestiging, verzendbevestiging etc.) van AmbienteDirect?

Bij sommige e-mailaanbieders belanden onze bevestigingen helaas in de SPAM. Mocht u een e-mail missen raden wij u aan bij SPAM na te kijken. Bovendien kunt u de actuele status van uw bestelling te allen tijde zelfstandig in uw account bij „mijn bestellingen“ bekijken.

Kan ik mijn bestelling naderhand wijzigen?

Wijzigingen voor wat betreft leveradres, artikelen, levering, betaalmethode etc. zijn ook naderhand nog mogelijk voor zover uw bestelling nog niet verstuurd is. Neemt u hiervoor contact met de klantenservice op +49 89 200 600 0.

Is het mogelijk naderhand de premium-service te boeken?

Zolang uw bestelling nog niet verstuurd is kunt u probleemloos de premium-service bijboeken. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice op +49 89 200 600 0.

Wat is de leverstatus van mijn bestelling?

De actuele status van uw bestelling kunt u te allen tijd in uw account bij „Mijn bestellingen“ bekijken. Daar noemen we u de vermoedelijke leverdatum. Is de status van uw bestelling „Verstuurd“ dan wordt ook het nummer van de vrachtbrief getoond. Mocht u geen account hebben kunt u voor vragen over de leverstatus contact opnemen met de klantenservice.

Mijn bestelling zou al aangekomen moeten zijn – waarom heb ik geen bericht gekregen?

Helaas komt het soms voor dat de pakketbode, als de ontvanger niet thuis was, vergeet een bericht voor u achter te laten. Als u van ons een bericht ontvangt dat uw zending is aangekomen en/of de tracking dit vermeldt dan raden wij u aan eerst contact met uw postkantoor op te nemen om zo snel mogelijk de levering te ontvangen. De actuele status van uw bestelling kunt u te allen tijde zelfstandig bij „Uw account“ zien. 

BETALING

Hoe kan ik bij AmbienteDirect betalen?

U kunt bij AmbienteDirect betalen met PayPal, per rekening, per vooruitbetaling, met credit card of direct banking. Meer informatie hierover vindt u hier.

Wanneer wordt het het rekeningsbedrag voor mijn bestelling afgeschreven als ik met PayPal betaal?
AmbienteDirect schrijft het geld direct van je rekening af als de bestelling binnen is. Wil je niet dat het aankoopbedrag direct wordt afgeschreven? Selecteer dan eenvoudig een van de PayPal-opties “Betaal in maandelijkse termijnen” of “Betaal later”.
Ik wil met credit card betalen. Wanneer wordt het geld van mijn credit card afgeboekt?

Voor bestellingen tot € 500,- wordt het totale bedrag direct van uw creditcard afgeschreven. Voor bestellingen van meer dan € 500,- wordt uw creditcard pas belast nadat uw goederen zijn verzonden.

RECLAMATIE / RUILEN

Wat te doen bij transsportschade?

Is er ondanks alle zorgvuldigheid toch iets beschadigd raden wij u aan de zending niet aan te nemen of de leverbrief met de schriftelijke opmerking „onder voorbehoud“ te tekenen.
Om ervoor te zorgen dat we u snel een onbeschadigd artikel toe kunnen sturen meldt u zo snel mogelijk, het beste binnen 4 dagen, de schade schriftelijk zowel bij de transporteur als bij onze klantenservice. We hebben de mogelijkheid binnen 4 dagen bij onze transporteurs een vergoeding voor de schade te claimen, daarom vragen wij u om uw medewerking.

Wat moet ik doen als ik de artikelen ondanks beschadiging heb aangenomen?

In dit geval verzoeken we u ons digitale foto’s van de schade per e-mail met het bijbehorende factuurnummer toe te sturen zodat wij de schade in correcte vorm bij onze verzekering kunnen indienen. Parallel organiseren we samen met u dat de artikelen bij u worden opgehaald en zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk nieuwe artikelen ontvangt. De hierboven genoemde informatie beïnvloedt natuurlijk geenzins de wettelijke garantiebepalingen, ze is slechts een verzoek aan u om mee te werken in geval van schade.

Hoe stuur ik een artikel terug?

In het geval van een retourzending voorzien we je graag van de benodigde documenten voor je retourzending. Om ervoor te zorgen dat je retourzending snel en soepel wordt verwerkt, vragen we je de volgende punten in acht te nemen.

1. open hier ons retourformulier, vul het in en stuur het naar ons op.

2. als de goederen beschadigd zijn, stuur ons dan per e-mail digitale foto's van de schade onder vermelding van je factuurnummer.

3. je ontvangt dan een e-mail met je retourlabel en pakketstempel.

4. Verpak de goederen zorgvuldig voor retourzending, bij voorkeur in de originele verpakking, zodat het artikel zonder (verdere) schade aan ons wordt geretourneerd. Plaats het retourlabel in het pakket en plak het verzendlabel op de doos. Verwijder vooraf het originele adreslabel.

5. Breng het pakket naar een vestiging van de verzenddienst in de buurt.

Houd er rekening mee dat het pakketlabel niet geldig is voor verzenditems. Neem voor grotere retourzendingen telefonisch of per e-mail contact op met onze klantenservice. In dit geval regelen wij het ophalen voor je. De expediteur neemt direct contact met je op om een afspraak te maken.

Hoe kan ik vervangende delen voor mijn artikel krijgen?

Mocht u een deel van uw bestelde product willen vervangen, zorgen wij ervoor dat we dat van de fabrikant krijgen. Hiervoor hebben we de beschrijving van het vervangende deel nodig. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice. De klantenservice vraagt naar beschikbaarheid en prijs bij de fabrikant en geeft u daarna de informatie over de verdere voortgang van zaken. 

Wat te doen als ik een verkeerd geleverd artikel gekregen heb?

Als u een verkeerd geleverd artikel heeft ontvangen stuurt u ons dan een kort bericht aan info@ambientedirect.com. Voegt u foto’s toe van alle artikeletiketten.
U krijgt na ontvangst van uw bericht een retourformulier en een verzendetiket. Verpakt u de artikelen zorgvuldig voor het terugsturen, het beste in de originele verpakking, zodat het artikel zonder beschadiging naar ons terugkomt. Het retourformulier doet u in het pakket en u plakt het verzendetiket op de doos. Verwijdert u vooraf het oorspronkelijke adresetiket.

Betreft het een groter artikel zal de transporteur contact met u opnemen om een afspraak met u te maken. Uiteraard zorgen wij in de tussentijd voor het versturen van het juiste artikel naar u. 

Wat doe ik als mijn bestelling niet compleet geleverd is?

Als u een artikel van uw bestelling incompleet heeft ontvangen stuurt u ons dan per contactformulier een kort bericht. Om alles te kunnen verwerken hebben we de betreffende beschrijving van de ontbrekende delen nodig. Die kunt u vinden in de meegestuurde montagebeschrijving. U krijgt de ontbrekende delen zo snel mogelijk.

Als een artikel uit uw bestelling ontbreekt controleert u dan eerst de status van uw bestelling in uw account. Het zou kunnen zijn dat uw bestelling i.v.m. verschillende leverdata verdeeld is over meerdere zendingen. Is de status van het ontbrekende artikel „Verstuurd“ of bezit u geen account, stuurt u ons dan een kort bericht.

Kan ik een artikel ruilen of teruggeven?

Je kunt de artikelen die je hebt ontvangen binnen de annuleringsperiode van 30 dagen ruilen of retourneren. Vul hiervoor ons retourformulier in. Je ontvangt dan een e-mail met je retourlabel en pakketstempel. Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Zij zullen je verzoek dan in behandeling nemen.

Verpakt u de artikelen zorgvuldig voor de terugzending, het beste in de originele verpakking, zodat het artikel/de artikelen onbeschadigd naar ons terugkomen. Het retouformulier doet u in het pakket en het verzendetiket plakt u op de doos. Verwijder het oorspronkelijke adresetiket.

 

Gaat het om een groter product zal de transporteur contact met u opnemen en een afspraak met u maken. U dient de kosten voor de terugzending te betalen. De kosten zijn maximaal € 75,00. Hier kunt u meer informatie vinden over het herroepingsrecht.

Wat te doen als mijn bestelling ondanks annulering toch geleverd is?

Mocht u de artikelen ondanks een annulering ontvangen hebben neemt u dan contact met ons op. Wij zorgen voor een retourtransport en zullen u de betreffende details meedelen.
U ontvangt na ontvangst van uw bericht een retourformulier en een verzendetiket. Verpakt u de artikelen zorgvuldig voor de retourzending, het beste in de originele verpakking, zodat de zending onbeschadigd bij ons aankomt. Het retourformulier doet in u het pakket en plakt u het verzendetiket op de doos. Verwijder vooraf het oorspronkelijke adresetiket.

Gaat het om grotere artikelen dan zal de transporteur contact met u opnemen en een afspraak met u maken. 

Wanneer wordt het tegoed voor mijn retourzending terugbetaald?

U ontvangt de terugbetaling binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retouren bij ons. Voor de terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft gedaan, tenzij er uitdrukkelijk met u iets anders is afgesproken. Er worden geen kosten voor de terugbetaling berekend.

Waar kan ik de herroepingsverkalring vinden?

Voor gedetailleerde informatie over het herroepingsrecht klikt u hier.

Kan ik pick@home gebruiken voor mijn retourzending?
Met de pick@home-service bieden we Zwitserse klanten de mogelijkheid om het pakket gratis op te halen op de door hen gewenste locatie. Klik hier en voer de adresgegevens, ophaaldatum en pakketgegevens in.