Verzending & levering

Verzendkosten

Nederland:

 

Standaard verzending

Gratis verzending vanaf

Standaard

6,90€

100,00€

Expeditie

69,00€

1200,00€

Zone 1:

Duitsland Standaard verzending Gratis verzending vanaf
Standaard 5,95€ 49,00€
Stukgoed 9,00€ 200,00€
Expeditie 39,00€ 300,00€
Premium 69,00€  

Zone 2:

AT, BE, LU

Standaard verzending

Gratis verzending vanaf

Standaard

6,90€

100,00€

Expeditie

69,00€

1200,00€

 

DK

Standaard verzending

Gratis verzending vanaf

Standaard

6,90€

100,00€

Expeditie

199,00€

2500,00€

 

FR

Standaard verzending

Gratis verzending vanaf

Standaard

6,90€

99,00€

Expeditie

89,00€

Gratis verzending vanaf 1200,00€

 

CZ

Minstens

Max.

Standaard

6,90€

14,90€

Expeditie

99,00€

Gratis verzending vanaf 2000,00€

 

FI

Minstens

Max.

Standaard

6,90€

14,90€

Expeditie

199,00€

Gratis verzending vanaf 2500,00€

 

IT, SI

Minstens

Max.

Standaard

6,90€

89,00€

Expeditie

99,00€

Gratis verzending vanaf 2000,00€

 

PT, ES, SE

Minstens

Max.

Standaard

6,90€

89,00€

Expeditie

199,00€

Gratis verzending vanaf 2500,00€

Zone 3:

CH

Standaard verzending

Gratis verzending vanaf

Standaard

19,00 CHF

150,00 CHF

Expeditie

100,00 CHF

500,00 CHF

 

HR

Minstens

Max.

Standaard

39,00€

189,00€

Expeditie

199,00€

Gratis verzending vanaf 2500,00€

 

Let op: wij leveren niet aan eilanden buiten Europa. Binnen Europa kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor leveringen aan een eiland. De exacte kosten worden berekend tijdens het afrekenen.

Transportpartners & verzendstatus

Wij werken uitsluitend met grote, internationale bedrijven zoals DHL en DHL2MH die het voor u mogelijk maken door de actuele pakketstatus op de hoogte te blijven van de gang van zaken v.w.b. uw levering.

info-dhl

Bij verzending van uw artikelen ontvangt u als klant automatisch een e-mail met het trackingnummer van het pakket. Zo weet u steeds waar het pakket zich bevindt en kunt u de ontvangst op tijd voorbereiden.

Verzending met transportbedrijf

De verzending van grote artikelen wordt door een transportbedrijf uitgevoerd. Voor zover niet anders afgesproken geschiedt de levering, zoals gebruikelijk bij transportbedrijven, tot aan de stoeprand. Het transportbedrijf neemt telefonisch of per e-mail contact met de klant op om de leverdatum af te spreken. Het verwijderen van de verpakking en palet is taak van de klant.

Bij de bestelling van vrachtgoederen binnen Duitsland heeft u de mogelijkheid van onze Premium Service* tegen betaling gebruik te maken. Twee personen leveren uw bestelling tot aan de definitieve plaats, bijvoorbeeld uw woonkamer. Voor zover de artikelen direct na levering uitgepakt worden nemen de transporteurs graag het verpakkingsmateriaal mee. Let op: vanwege de aansprakelijkheid mag alleen u zelf de artikelen uitpakken. Bij deze service is opbouw van meubelstukken of lampen niet inclusief. Om u altijd de beste service te kunnen bieden, wordt onze Premium Service automatisch tegen betaling toegevoegd bij bestellingen van artikelen met een afmeting van meer dan 2 meter en/of een gewicht van meer dan 50 kilo. Alle verzendingen naar Zwitserland worden ook automatisch verzonden met onze "Premium Service".

Voor onze klanten in andere landen resp. op andere continenten verzenden we transportartikelen per luchtvracht.
 

Levertijden

De levertijd van ieder afzonderlijk artikel kunt u op de pagina met de productdetails zien. Worden verschillende artikelen met verschillende levertijden besteld, worden deze artikelen samengevoegd in één levering, voor zover de levertijd nog te verantwoorden is.Als je dit niet wilt, kun je in het winkelmandje de optie "Deellevering van verzendklare artikelen" tegen betaling toevoegen. Als de levertijd onverwacht aanzienlijk wordt verlengd, sturen we je op je verzoek de beschikbare artikelen gratis vooraf.

We onderscheiden twee soorten opmerkingen voor de levering:

"Op voorraad"
Het artikel is op voorraad en meestal binnen 24 uur verzendklaar. Artikelen die in een pakket binnen Duitsland verstuurd kunnen worden, worden binnen 1-3 werkdagen verstuurd, andere artikelen per transportbedrijf binnen 3-5 dagen, tenzij anders vermeld op de productpagina en in het bestelproces. De exacte levertijd kunt u op de productpagina voor ieder afzonderlijk artikel bekijken.

Let op:
Afhankelijk van de betaalwijze kan het tijdstip van verzending van artikelen op voorraad variëren. Bij betaling met creditcard, PayPal of onder rembours verlaten de artikelen normaal gesproken het magazijn op de dag van de bestelling. Bij vooruit betalen pas na ontvangst van de betaling.

"Levertijd in weken"
Het artikel is niet op voorraad en wordt na de ontvangst van uw bestelling door ons voor u bij de fabrikant besteld. Op de productdetailpagina kunt u het aantal weken zien dat u moet wachten voordat het artikel bij u aankomt. We hopen op uw begrip voor het feit dat de levertijden afhankelijk zijn van de fabrikant en eventueel nog kunnen veranderen. In dit geval nemen we contact met u op per e-mail. U kunt de verzendstatus resp. de leverdata te allen tijden bekijken via uw account waarmee u zich bij ons heeft geregistreerd.

Transportschade en klachten

Uw artikelen zijn in ons magazijn zorgvuldig verpakt en voor verzending gecontroleerd op een perfecte toestand. Het kan echter in een enkel geval tijdens het transport gebeuren dat een artikel beschadigd wordt. Daarom willen we u vragen direct bij ontvangst van uw levering de artikelen zorgvuldig te controleren: is alles compleet en heeft het artikel eventueel een transportschade.

Wat te doen bij transportschade?

Is er ondanks alle zorgvuldigheid toch iets beschadigd raden wij u aan de zending niet aan te nemen of de leverbrief met de schriftelijke opmerking „onder voorbehoud“ te tekenen.

Om ervoor te zorgen dat we u snel een onbeschadigd artikel toe kunnen sturen meldt u zo snel mogelijk, het beste binnen 4 dagen, de schade schriftelijk zowel bij de transporteur als bij onze klantenservice. We hebben de mogelijkheid binnen 4 dagen bij onze transporteurs een vergoeding voor de schade te claimen, daarom vragen wij u om uw medewerking.

Wat te doen als u het artikel ondanks onze aanbeveling heeft aangenomen en het beschadigd is?

In dit geval zijn digitale foto's van de schade absoluut noodzakelijk. Stuur ze ons per e-mail onder vermelding van het factuurnummer, zodat wij de schade in correcte vorm bij onze verzekering kunnen indienen. Parallel organiseren we samen met u dat het artikel teruggehaald wordt en we zorgen ervoor dat u snel een vervangend artikel krijgt. De hierboven genoemde informatie beïnvloedt natuurlijk geenzins de wettelijke garantiebepalingen, ze is slechts een verzoek aan u om mee te werken in geval van schade.